.::I'M ONLY SERVANT OF ALLAH::.

"Di perhentian terakhir itulah manusia akan hidup berkekalan sama ada dengan limpahan NIKMAT selama-lamanya atau menghadapi AZAB, juga selama-lamanya. Sebelum tiba di titik pengakhiran itu, manusia akan terus mengembara..."

...JALINAN UKHUWAH...

...MELAKAR PELANGI...

Daisypath Anniversary tickers

...KEEP IN MEMORY...

Daisypath Happy Birthday tickers

PERMATA HATI UMMI ABI

Lilypie Second Birthday tickers

...PILIHANMU, PILIHANKU...


"Ya Allah, aku beristikharahkan Engkau dengan ilmu Mu dan aku juga memohon ketetapan dengan ketetapan yang bersandarkan kurniaan Mu yang Maha Agung. Engkaulah yang Maha Menetapkan sedangkan aku tidak mampu untuk menetapkan. Engkau Maha Mengetahui dan aku pula tidak mengetahui. Engkaulah yang Maha Mengetahui akan perkara-perkara yang tersembunyi. Ya Allah, jika pada ilmu Mu sesungguhnya urusan ini, adalah baik untukku pada agamaku, kehidupan dan kesudahan urusanku (kini dan datang), maka tetapkanlah ia untukku dan permudahkan ia bagiku. Berkatilah aku dalam pilihan ini. Dan andaikata disisi Mu sesungguhnya hal ini adalah buruk bagiku dan agamaku, kehidupan dan kesudahan urusanku (kini dan akan datang), maka hindarkanlah ia daripadaku dan hindarkanlah aku daripadanya. Tetapkanlah bagiku kebaikan dan jadikan aku redha dengannya".

iman's note : doa untuk membuat pilihan tetapi bukan hanya urusan jodoh semata-mata. Letakkan seluruh pergantungan pada ALLAH Yang Maha Penentu Segala dalam semua urusan kehidupan seharian kita. Moga beroleh keredhaan dan keberkatan dariNYA.
“…dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.”(Surah al-Baqarah [2]:216

**imannurbalqis**

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails