.::I'M ONLY SERVANT OF ALLAH::.

"Di perhentian terakhir itulah manusia akan hidup berkekalan sama ada dengan limpahan NIKMAT selama-lamanya atau menghadapi AZAB, juga selama-lamanya. Sebelum tiba di titik pengakhiran itu, manusia akan terus mengembara..."

...JALINAN UKHUWAH...

...MELAKAR PELANGI...

Daisypath Anniversary tickers

...KEEP IN MEMORY...

Daisypath Happy Birthday tickers

PERMATA HATI UMMI ABI

Lilypie Second Birthday tickers

...jom belajar MATEMATIK...

salam buat semua pembaca entry ana...didoakan antum semua sentiasa dlm keredhaan ALLAH...hari ini kita akan belajar tentang matematik kehidupan...subjek baru...xde dalam snarai subject kat u mana2 pun...ada dalam entry nie sahaja...muhasabah kita bersama...



Hidup kita ibarat subjek matematik iaitu tambah, tolak, darab dan bahagi. amalan yang baik hendaklah ditambahkan, segala perbuatan yang buruk dan dimurkai oleh Allah hendaklah ditolak atau dijauhkan, pahala amalan hendaklah digandakan dan masa yang ada hendaklah dibahagikan dengan sempurna agar kita tidak tergolong dalam golongan mereka yang rugi hidup di dunia dan akhirat. Apabila anda mula menyangka anda telah membuat satu pilihan yang salah dalam hidup anda dan terus menyangka kebahagian tidak akan anda kecapi kerana kesalahan membuat pilihan itu, selamanyalah anda tidak akan berasa bahagia``




-----------------------------------------------------------------------

Berusahalah dengan ikhlas tanpa memikirkan balasan semata-mata, kerana semakin tinggi keikhlasan di dalam diri, semakin tinggilah balasan baik yang akan diperolehi dalam keadaan sedar atau tidak Kenangan itu kadangkala teramat pahit untuk diredah, tetapi ia terlalu manis untuk dikenang. Sekiranya kamu yakin kamu boleh menang sememangnya kamu boleh, tetapi jika kamu fikir kamu akan kalah sememangnya kamu berada dalam jalan menuju kekalahan. Renung fikiranmu, ia menjadi kata-kata; Renung kata-katamu, ia menjadi perbuatan; Renung perbuatanmu, ia menjadi amalan; Renung amalanmu, ia adalah sifat dirimu.

**imannurbalqis**

2 Responses so far.

  1. haniff says:

    Salam ziarah..

    teruskan berjuang...
    jika dikira dgn matematik dalam menilai kehidupan..
    memang tidak terhitung oleh kita sendiri..

    sedangkan kenikmatan hidup pun tidak mampu kita balaskan..
    teringat n ingin kongsikan

    Dan Dia telah memberikan kepadamu (keperluanmu) dan segala apa yang kamu mohonkan kepadanya. Dan jika kamu menghitung ni'mat Allah, tidaklah dapat kamu menghinggakannya. Sesungguhnya manusia itu, sangat zalim dan sangat mengingkari (ni'mat Allah).
    Surah Ibrahim (14:34)


    huhu...
    apapun peliharalah dirimu baik2 ya Ukhti..
    usahakn kemuliaan yg ada pada dirimu itu..

    "Janganlah engkau pandang ringan perbuatan baik, sekalipun hanya dengan menunjukkan muka manis ketika engkau bertemu dengan saudaramu."

    Wallahualam..

    Salam ceria..salam perjuangan..

    insyaAllah...=)

  2. Sabda Rasulullah SAW "setiap amalan bermula dengan niat.."
    *jika baik niat kita maka baik lah hasilnya,dan jika buruk niat kita maka buruk lah hasilnya...

    salam perjuangan...
    http://ashsyumul.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails