.::I'M ONLY SERVANT OF ALLAH::.

"Di perhentian terakhir itulah manusia akan hidup berkekalan sama ada dengan limpahan NIKMAT selama-lamanya atau menghadapi AZAB, juga selama-lamanya. Sebelum tiba di titik pengakhiran itu, manusia akan terus mengembara..."

...JALINAN UKHUWAH...

...MELAKAR PELANGI...

Daisypath Anniversary tickers

...KEEP IN MEMORY...

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

PERMATA HATI UMMI ABI

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

...Asas KESELAMATAN Di Akhir Zaman...


Daripada Abi Najih 'Irbadh bin Sariyah r.a berkata: "Rasulullah s.a.w telah menasihati kami dengan satu nasihat yang menggetarkan hati kami dan menitiskan airmata kami ketika mendengarnya. Lalu kami berkata: "Ya Rasulullah! seolah-olah ini adalah nasihat yang terakhir sekali, maka berilah pesanan kepada kami. Lalu baginda pun bersabda: "Aku berwasiat akan kamu supaya sentiasa bertakwa kepada Allah dan mendengar serta taat (kepada pemimpin) sekalipun yang memimpin kamu itu hanya seorang hamba. Sesungguhnya sesiapa yang panjang umurnya daripada kamu pasti ia akan melihat perselisihan yang banyak. Maka hendaklah kamu berpegang teguh dengan sunnahku dan sunnah para khulafa ar-Rasyidin al-Mahdiyiin (khalifah-khalifah yang mengetahui kebenaran dan mendapat pimpinan ke jalan yang benar) dan gigitlah sunnah-sunnah ini dengan gigi geraham dan jauhilah perkara-perkara baru (bid'ah) yang diada-adakan kerana sesungguhnya tiap-tiap bid'ah itu adalah sesat.
(riwayat Abu Daud/Tirmizi).


**imannurbalqis**

One Response so far.

  1. zaman2 sekolah dulu.. isu politik selalu jadi bahan pertengkaran dalam kelas..he3.. pastu cikgu la jadi alat menuteralkan kami ni..he3.. tapi teringat lagi cikgu pesan.. apepun..bila kita dah pilih pemimpin tu..kita wajib ikut arahan dia..selagi tak salah disisi agama..

    :) senyuman untuk pemimpin saya sekarang..
    :p kenyit mata jugak.. :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails