.::I'M ONLY SERVANT OF ALLAH::.

"Di perhentian terakhir itulah manusia akan hidup berkekalan sama ada dengan limpahan NIKMAT selama-lamanya atau menghadapi AZAB, juga selama-lamanya. Sebelum tiba di titik pengakhiran itu, manusia akan terus mengembara..."

...JALINAN UKHUWAH...

...MELAKAR PELANGI...

Daisypath Anniversary tickers

...KEEP IN MEMORY...

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

PERMATA HATI UMMI ABI

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

...iklan 6...

Bingkisan Jaulah di Perak (Ipoh, Kuala Kangsar)





Berkesempatan menziarahi seorang junior di Kuala Kangsar. Paling ana tak sangka, ibunya masih mengenali ana. "Ini JPP yang jaga waktu pendaftaran dulu kan. Kita bersembang dulu tu" Allahuakbar. 2009, ana berjumpa di kolej kediaman, bertanya khabar dan beramah mesra. 2011, bertemu di rumah beliau dan beliau menyatakan masih mengingati kata-kata ana yang tiga tahun sudah dilafaz. Kuat ingatan ibu Husna.


Allah telah menciptakan beragam ciptaan yang tak terhitung jumlahnya untuk direnungkan. Segala sesuatu yang kita saksikan dan rasakan di langit, di bumi dan segala sesuatu di antara keduanya adalah perwujudan dari kesempurnaan penciptaan oleh Allah. Subhanallah.


Syukran jazilan khathira illa ukhti Rahmah yang benar-benar menjaga kebajikan ana sepanjang berada di sana. Sehinggakan disediakan bekalan makanan untuk dimakan dalam bas sepanjang perjalanan pulang. Jazakillah kepada ukhti Atiqah atas kesudian membawa kami bersiar-siar dari Manjoi - Kuala Kangsar - Tambun - Manjoi. Saudari Laila, juga sama seperti ana yang sedang melancong.


Sahabat, mengenalimu satu kesyukuran, bergurau denganmu satu kebahagiaan, menyakiti hatimu akan ku elakkan. Satu permintaan dariku semoga ikatan ukhuwah kita kan berpanjangan.


Setiap manusia mempunyai jalan cerita hidup masing-masing. Allah s.w.t menciptakan kejadian alam dengan pelbagai kesan dan natijah yang berbeza-beza. Begitu juga dalam kehidupan seorang insan yang begitu kerdil dan tidak punya apa-apa. Digelar sebagai makhluk terpilih, sudah tentulah diari hidup manusia atau insan itu disulami dengan coretan dugaan dan ujian yang silih berganti. Setiap seorang dicabar Allah s.w.t dengan pelbagai cara yang berbeza-beza.

iman's note: Ada tak sesiapa yang nak taja tiket ana tengok sakura putih kat Jepun?

**imannurbalqis**

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails