.::I'M ONLY SERVANT OF ALLAH::.

"Di perhentian terakhir itulah manusia akan hidup berkekalan sama ada dengan limpahan NIKMAT selama-lamanya atau menghadapi AZAB, juga selama-lamanya. Sebelum tiba di titik pengakhiran itu, manusia akan terus mengembara..."

...JALINAN UKHUWAH...

...MELAKAR PELANGI...

Daisypath Anniversary tickers

...KEEP IN MEMORY...

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

PERMATA HATI UMMI ABI

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

...penanda BUKU : 1...


Di sudut hati seorang ayah pasti ada rasa bangga atas kejayaan anaknya. Walaupun bukan dia yang berada di pentas dan menerima skrol tapi "itu anak saya".


Kita menuntut ilmu sebenarnya adalah kerana Allah dan RasulNya. Allah dan RasulNya-lah yang telah menyuruh kita menuntut ilmu. Menuntut ilmu satu ibadah kerana ilmu yang akan mendasari kehidupan seharian kita.


Tuntutlah ilmu dengan memahaminya bukan sekadar menghafalnya, tuntutlah ilmu untuk kegunaan dan kebaikan kita dan tuntutlah ilmu untuk menjadi insan berguna, berjasa dan dapat memberikan sesuatu sumbangan kepada agama, masyarakat dan negara. Ketahuilah antara pahala yang akan berterusan walaupun kita sudah tiada esok ialah ilmu bermanfaat yang disampaikan kepada orang lain dan diamalkan.


Ali bin Abu Talib pernah berkata: "Ikatlah ilmu dengan menulisnya".


Di sebalik kejayaan seseorang itu pasti ada penyokong dan pergantungan di belakangnya. Namun, apa yang pasti ialah segalanya berlaku dengan izin Allah s.w.t hendaknya.


Tahniah, dik. Ketahuilah ini baru permulaannya. Teruskan perancanganmu dengan usaha yang bersungguh-sungguh dan tawakkal disandarkan kepada Allah s.w.t. Akak pasti arwah mak bangga dengan kejayaan yang kamu cipta.

iman's note: Menanti konvokesyen bagi pemegang ijazah kejuteraan mekanikal kelas pertama. Buktikan.

**imannurbalqis**

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails