.::I'M ONLY SERVANT OF ALLAH::.

"Di perhentian terakhir itulah manusia akan hidup berkekalan sama ada dengan limpahan NIKMAT selama-lamanya atau menghadapi AZAB, juga selama-lamanya. Sebelum tiba di titik pengakhiran itu, manusia akan terus mengembara..."

...JALINAN UKHUWAH...

...MELAKAR PELANGI...

Daisypath Anniversary tickers

...KEEP IN MEMORY...

Daisypath Happy Birthday tickers

PERMATA HATI UMMI ABI

Lilypie Second Birthday tickers

...SPONTANEOUS saturday # 1...

Kita selalu mahukan yang terbaik. Mahu terbang tinggi. Biar bisa menggapai bintang di dada langit. Mahu pantas berlari. Biar sampai bisa menyaingi yang lain. Namun hakikatnya, terkadang kita tidak bergerak ke arah itu. Bahkan, duduk membisu merenung langit. Apa yang difikir, hidayah itu akan datang tanpa kita berusaha? Kalau hanya duduk berteleku, sampai bila pun hati tetap akan beku. Langsung, hanya duduk di sudut memerhatikan mereka yang terus terbang tinggi. Terus jauh berlari meninggalkan yang masih tercegat berdiri.

Allahu Rabbi, ajarkan aku untuk terbang tinggi. Pimpinlah aku untuk gerak berlari. Mahu setanding mereka dijalan ini. Bukan mengharapkan agar mereka memandang tetapi ingin berada dalam pandangan-Mu. Penciptaku yang Maha Esa. Sesungguhnya, aku mahu itu. Sungguh! Apabila bertemu jiwa-jiwa hebat, aku jadi malu sendiri. Layakkah aku ini? Bertanya diri. Sepi.

Mendongak ke langit.
Bulan tidak ditemani bintang.
Langit tidak ditemani awan.
Cerah cahaya bagi yang sedar.

iman's note: Erti hidup ada pada yang menCARI.

**imannurbalqis**

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails