.::I'M ONLY SERVANT OF ALLAH::.

"Di perhentian terakhir itulah manusia akan hidup berkekalan sama ada dengan limpahan NIKMAT selama-lamanya atau menghadapi AZAB, juga selama-lamanya. Sebelum tiba di titik pengakhiran itu, manusia akan terus mengembara..."

...JALINAN UKHUWAH...

...MELAKAR PELANGI...

Daisypath Anniversary tickers

...KEEP IN MEMORY...

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

PERMATA HATI UMMI ABI

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

...doa itu senjata MUKMIN...


“ Ya Allah kurniakanlah aku lisan yang lembut basah mengingati dan menyebut (nama)Mu, hati yang penuh segar mensyukuri (nikmat)Mu, serta badan yang ringan menyempurnakan ketaatan kepada (perintah)Mu. Ya Allah, kurniakanlah aku iman yang sempurna, hati yang khusyuk, ilmu yang berguna, keyakinan yang benar-benar mantap. (Ya Allah) kurniakanlah aku (din) cara hidup yang jitu dan unggul, selamat dari segala mara bahaya dan petaka. Aku mohon (Ya Allah) kecukupan yang tidak sampai aku terpaksa meminta jasa orang lain. Berikanlah aku (Ya Allah) iman yang sebenarnya sehingga aku tidak lagi gentar atau mengharap orang lain selain dari Engkau sendiri. Kembangkanlah lembayung rahmatMu kepada ku, keluarga dan saudara seISLAM ku serta sesiapa sahaja yang bersama-sama ku. Jangan (Ya Allah) Engkau biarkan nasib ku ditentukan oleh diri kami sendiri, walupun kadar sekelip mata atau kadar masa yang lebih pendek dari itu. Wahai Tuhan yag paling mudah dan cepat memperkenankan pinta (perkenankanlah). Amin Ya Rabbal ‘alamin”...

----------------------------------------------

Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamau mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka) Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul. (Al-Baqarah : 186)

**imannurbalqis**

One Response so far.

  1. tak ada apa yang lebih hebat untuk menyatakan pemintaan melaiankan doa.. pengalaman orang lupa diri..
    masa tak ada duit.. nak beli tut...... kemdian doa,moga2 Allah murakan rezeki.. tak semena2 dapat rezeki yang tak disangka2.. dapat la beli tut.... tu..he3..
    kemudian,balik nak guna tut.......tu. tak doa dah..`dah dapat..belagaks r...`
    sekali... kena uji.. benda tut tu.. tak leh guna...
    baru pandai nak doa balik.. minta dipermudahkan urusan.. sambil usaha (doa2 harap duit tak kena keluar lagi..ha3..).. alhamdulillah.. Allah tolong lagi..
    pengajran kat sini.belum dapat doa.. dah dapat.. kena la doa juga.. hurm..fikir2...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails