.::I'M ONLY SERVANT OF ALLAH::.

"Di perhentian terakhir itulah manusia akan hidup berkekalan sama ada dengan limpahan NIKMAT selama-lamanya atau menghadapi AZAB, juga selama-lamanya. Sebelum tiba di titik pengakhiran itu, manusia akan terus mengembara..."

...JALINAN UKHUWAH...

...MELAKAR PELANGI...

Daisypath Anniversary tickers

...KEEP IN MEMORY...

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

PERMATA HATI UMMI ABI

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

...end of 5/2011...

Ya Allah..

Aku hanyalah hambaMu yang lemah, penuh noda dan dosa, memohon sekelumit cintaMu, buat bekalan hidup yang semakin singkat...

Ya Allah..

sekiranya kegagalanku membawa fitnah kepada Islam dan perjuangan, maka Kau cemerlangkanlah aku dalam setiap perkara. Dan sekiranya kejayaanku membuat aku jauh daripada Islam dan perjuangan, maka Kau lebih berhak menentukan yang selayaknya untukku. Kerana aku mengimani, tidak ada sesuatu yang Kau takdirkan sia-sia, melainkan ada hikmah yang belum tersingkap nilainya..

Ya Allah..

jika aku alpa, maka ingatkanlah aku dengan peringatan al-Quran, jika aku lemah, kuatkanlah aku dengan seruan jihad-Mu, jika aku mati, matikanlah aku sebagai mujahidah di jalan-Mu..

Ya Allah...

ku mohon, ampunilah ya Allah, dan Kau rahmatilah perjalanan hidup ini...

amien ya Rabbal 'alamien...


iman's note : terlalu banyak perkara yang berlaku dalam bulan Mei ini. Kuliah, peperiksaan, program dan aktiviti-aktiviti sebagai seorang hamba ALLAH. Tahniah diucapkan kepada sepupu ana, Nurul Raudhah dan suami kerana telah dikurniakan seorang cahaya mata pertama, Nurul Damia Qaisara pada hari terakhir peperiksaan. Alhamdulillah, bertambah lagi umat Muhammad.

**imannurbalqis**

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails