.::I'M ONLY SERVANT OF ALLAH::.

"Di perhentian terakhir itulah manusia akan hidup berkekalan sama ada dengan limpahan NIKMAT selama-lamanya atau menghadapi AZAB, juga selama-lamanya. Sebelum tiba di titik pengakhiran itu, manusia akan terus mengembara..."

...JALINAN UKHUWAH...

...MELAKAR PELANGI...

Daisypath Anniversary tickers

...KEEP IN MEMORY...

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

PERMATA HATI UMMI ABI

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

...SEM 4....

salam sahabat-sahabat dan pembaca yang dirahmati ALLAH sekalian... dah lama xupdate blog...kekangan masa dan perkhidmatan internet menjadi penghalangnya...mungkin ada perkara yg perlu didahulukan...alhamdulillah hari ni hari ketiga ana memulakan sem baru di IPGM KPM...agak sibuk utk menguruskan program JPP yang berlangsung dari hari pertama pembukaan sem baru...klu dikira2kan, berapa lama jea ana berada di bilik kuliah...nasib baik lah ada pensyarah yg sbuk dgn urusan yg lebih penting... alhamdulillah...selama ana berada di rumah...byk perkara yg mengajar ana utk jd lebih matang...kdg2 klu difikir2kn ujian 2 berat...tpi ayat AL-QURAN tidak pernah salah...seperti yang selalu diperkatakan setiapa ujian yang diberikan oleh ALLAH adalah bersesuaian dgn kemampuan seseorang..klu ana tak mampu mana mungkin ana masih diberi peluang utk berada disini...dan mungkin ana tdk dpt post artikel ini...he3..seperti yg kita sedia maklum dunia merupakan taman akhirat..ikutlah kita nak tanam kebaikan atau keburukan... permulaan sem baharu adalah kekuatan permulaan bagi ana sebagai seorg pelajar...kdg2 nie merupakan peluang utk ana memperbaiki diri dari masa ke masa...alhamdulilah hari esok masih ada utk ana bersama2 menjalankan tanggungjwb sbgai seorg khalifah di muka bumi ALLAH nie... seperti terjemahan surah Muhammad :ayat 7 menyatakan : Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (ugama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu Betapa cantiknya ayat tersebut sehingga ALLAH sendiri yg akan membela org yg mbela agamanya... sahabat-sahabat yg dkasihi ALLAH sekalian, jgn sesekali kita pernah berasa kita jauh dariNYA..kerana kadang2 kebetulan, keuntungan,kejayaan,kegagalan merupakan aturan dari yang Maha Berkuasa...ana doakan kita sama2 menggapai kejayaan di dunia dan akhirat.... salam permulaan, sakura putih 25.06.09 9.45am

One Response so far.

  1. hmm...salam zarina..tahniah sbb dah mulakan sem baru..wish you all the best..semoga trus sukses..teruskn berkarya..ske bace artikel awk..heee...insyaAllah,kalo kite bantu agama Allah,Allah bantu kite..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails