.::I'M ONLY SERVANT OF ALLAH::.

"Di perhentian terakhir itulah manusia akan hidup berkekalan sama ada dengan limpahan NIKMAT selama-lamanya atau menghadapi AZAB, juga selama-lamanya. Sebelum tiba di titik pengakhiran itu, manusia akan terus mengembara..."

...JALINAN UKHUWAH...

...MELAKAR PELANGI...

Daisypath Anniversary tickers

...KEEP IN MEMORY...

Daisypath Happy Birthday tickers
Daisypath Happy Birthday tickers

PERMATA HATI UMMI ABI

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

...20+1...

salam...
pada 2.17pm hari bersamaan 16.ogos.1988 yg lalu...
lahir seorg puteri yg diberi nama: norzarina bt kamarudin...
anak ptma bg pasangan kamarudin & ramlah...
slama 21thn nie ana diberi peluang utk hdup dibumi ALLAH s.w.t...
byk pkara yg ana pelajari & byk yg perlu diperbaiki...
alahamdulillah..hari nie ana berdiri sbgai hamba ALLAH, anak kpd ayah & mak, akak kpd 4 org adik, seorg pelatih di institut pdidikn guru malaysia, pemimpin pelajar di IPGM KPM,bakal guru dlm subjct science...semuny nikmat yg ALLAH bg pd ana sejak anak keluar dri rahim mak hingga skrg brd ditepi kuburan allyarhamah mak ana, semuany mmberi ana kematangan..itu mmg ana xnafikan...ana harapkan ana diberi kekuatan utk menjalani kehidupan sebagai hamba ALLAH dimuka buminya yg menjalankan amanah amar ma'ruf nahi mungkar...sentiasa diberi kekuatan untuk masih teguh&utuh dlm mperjuangkn agamanya...
ni ada sedikit sebanyak ttg diri ana...
tp sejauh mana kesahihannya..penilaian yg tbaik adalah mllui sahabat2 semua...jika ada kekuragn ttg diri ana...tgurlah..insyaALLAH sahabat2 adalah cermin terbaik utk sesorg mmbuat pnilaian ttg dirinya...
Muharram (03 Muharam 1409)
Bersifat pendiam, sihat fikirannya. Mungkin akan menjadi bodoh jika tidak mendapat didikan yang sempurna, walaupun begitu, jika dididik dengan baik, dia boleh menjadi cerdik kerana bakat fikiran yang pintar cerdas ada padanya. Dia mempunyai keinginan yang baik dan selalu berada dalam selamat.

OGOS

* Suka berlawak.
* Mudah tertawan padanya.
* Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain.
* Berani dan tidak tahu takut.
* Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan.
* Pandai memujuk orang lain.
* Terlalu pemurah & bersikap ego.
* Nilai harga diri yang sangat tinggi.
* Dahagakan pujian.
* Semangat juang yang luar biasa.
* Cepat marah & mudah mengamuk.
* Mudah marah apabila cakapnya dilawan.
* Sangat cemburu.
* Daya pemerhatian yang tajam & teliti.
* Cepat berfikir.
* Fikiran yang berdikari.
* Suka memimpin & dipimpin.
* Sifat suka berangan.
* Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat.
* Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk.
* Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit.
* Belajar untuk bertenang.
* Sikap kelam kabut.
* Romantik, pengasih dan penyayang.
* Suka mencari kawan

Doa dari hambaMu yg serba kekurangan&sentiasa brda dlm kedhaifan...

Ya ALLAH!Dosa memburu di mana-mana sahaja,
Ia memburu tidak kira masa dan tempat,
Sasaran buruannya adalah manusia
sebagai hamba-hamba-Mu,
Aku adalah salah seorang buruannya,
Aku selalu sahaja menjadi mangsanya,
Dosa ibarat semut berada di mana-mana
dan setiap masa ada,
Siapalah yang dapat melarikan diri
daripada buruannya,
Kalau kita berhati-hati pun tidak dapat dielak
daripada digigit semut,
Betapalah kita tidak mempedulikannya
lebih-lebih lagi menjadi sasaran serangannya
yang lebih lagi kerap berlaku,
Aku sedih Tuhan, aku bimbang selalu,
Jiwaku tidak tenang, gelisah selalu,
Bukan sahaja dosa-dosa menimpa aku di jalan-jalan,
di pasar-pasar, bahkan di rumah
dan di masjid pun berlaku,
Di dalam sembahyang pun dosa memburu aku,
Waktu berpuasa, membaca Al Quran,
bercakap tentang ilmu,
Bahkan sedang memperkatakan tentang dosa
pun terjatuh di dalam dosa,
Aduh di mana aku hendak lari dari dosa Tuhan!
Dosa ibarat semut berada di mana-mana
dan berada di setiap masa,
Kalau di dalam sembahyang,
di waktu membaca Al Quran,
di dalam majlis ilmu dosa tetap memburu aku,
Bagaimanakah jiwa aku mahu tenang,

Bagaimana aku mungkin boleh terlepas
daripada kebimbangan?!
Justeru itu lepas sembahyang aku bimbang,
Selepas membaca Al Quran aku tidak tenang,
Bahkan selepas bangun tidur pun,
Aku merasakan aku sedang diburu dosa,
Aduh kalau bukan dengan rahmat-Mu Tuhan,
Aku pasti binasa.

"Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup,
pintu yang lain dibukakan.
Tetapi acapkali kita terpaku terlalu lama pada
pintu yang tertutup sehingga tidak melihat
pintu lain yang dibukakan bagi kita."

Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku, dadaku. Dan mudahkanlah bagiku, tugasku. Dan lepaskanlah simpulan dari lidahku. Supaya mereka faham perkataanku. -Al-Quran (Surah Taha: 25-28)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails