.::I'M ONLY SERVANT OF ALLAH::.

"Di perhentian terakhir itulah manusia akan hidup berkekalan sama ada dengan limpahan NIKMAT selama-lamanya atau menghadapi AZAB, juga selama-lamanya. Sebelum tiba di titik pengakhiran itu, manusia akan terus mengembara..."

...JALINAN UKHUWAH...

...MELAKAR PELANGI...

Daisypath Anniversary tickers

...KEEP IN MEMORY...

Daisypath Happy Birthday tickers

PERMATA HATI UMMI ABI

Lilypie Second Birthday tickers

...selamat bercuti...

salam....
sementara ana menunggu sahabat ana utk pulang ke kg...ana ambik kesempatan utk mgucapkn selamat bercuti dan selamat berpuasa...

buat sahabat2...
jgn lupa tingkatkan amalan kita dlm bulan Ramadhan yg penuh barakah ini...ambillah peluang ini utk kita mgecapi khalawatul iman yg sentiasa dicari2...
jgn lupa solat terawih malam nie...berkasih2lh kita dgn pencpta kita bukan di hdpn cerita nur kasih....he3
yg dlm pjalanan pulang ana doakan antunna semua slamat sampai ke rmh msing2...
penuhi cuti antunna dgn perkara2 yg bfaedah...jgn lupa tanggungjawab sbgai hamba ALLAH dan jg pelajar...siapkn assigment...he3
penuhilah tuntutan antunna semua dgn niat ikhlas kerana ALLAH s.w.t...
ana mCABAR pbaca yg mbaca entry ini utk khatam al-quran dalam bulan Ramadhn yg pnuh barakah ini...peringatn ini utk diri ana sdiri..marilah kita berlumba2 utk melakukan amalan yg baik... Oleh itu, suka ana berkongsi dengan rakan-rakan semua, supaya sebelum cuti, cuba kita peruntukkan sedikit masa untuk merancang apa yang akan kita lakukan sepanjang cuti ini, ikutlah, by day or by hour. Apa yang pasti, semua tanggungjawab kita terkandung dalam jadual tu. Tanggungjawab sebagai hamba ALLAH, sebagai anak, sebagai abang, kakak, rakan, anak sedara, dan sebagai pelajar semestinya.


Bila dah ada perancangan ni, InsyaAllah semuanya akan jadi mudah, dan tak ada kerja yang terlupa nak buat. Allah juga menekankan soal masa dengan menghadiahkan surah khusus tentang masa untuk hamba-hamba Nya, Surah Al-Asr. Begitu juga terdapat pelbagai pepatah sama ada dalam bahasa Melayu, bahasa Inggeris dan Bahasa Arab, semuanya ada menyentuh tentang kepentingan masa.


Oleh itu, jom kita sama-sama duduk, buat jadual yang sistematik yang boleh dan relevan untuk kita laksanakan. Jangan buat jadual sampai kita sendiri tak termampu nak ikut, itu akan memakan diri kita akhirnya.


Semoga kita semua sentiasa memperuntukkan masa kita hanya semata-mata untuk Allah. Sebab bagi orang Islam, kita dah sebut tiap-tiap hari dalam solat bahawa, sesungguhnya solat kita, ibadah kita, hidup dan mati kita, hanyalah untuk ALLAH S.W.T. Jom muhasabah diri kita, macam mana kita menggunakan masa yang Allah dah bagi kat kita, masa ini adalah amanah, sebab tu nanti masa kat akhirat, apabila kita dibangkitkan semula, salah satu item yang ditanya adalah tentang masa kita....

salam sayang..salam ukhuwah...salam ramadhan...

One Response so far.

  1. iena. still not too late kan utk wish. slamat berposa utk u! and hepi holiday~


    p/s: donot forget ur esaimen ek ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails